Dziś przykład wykorzystania nazwy w roli funkcji. Ponieważ w MS Excel nie stworzono jeszcze funkcji zwracającej datę jutrzejszą, pokażę w tym tekście, jak stworzyć coś, co ten brak może zastąpić.
Dziś przykład wykorzystania nazwy w roli funkcji. Ponieważ w MS Excel nie stworzono jeszcze funkcji zwracającej datę jutrzejszą, pokażę w tym tekście, jak stworzyć coś, co ten brak może zastąpić.
Dzisiejsze zadanie: pokazać w eleganckiej formie graficznej (czyli zwizualizować) różnice między kwotami wydatków na poszczególne rodzaje produktów z poniższej tabeli.
W komórkach tabelki, zawierających wartości liczbowe, mają się pojawić kolumny wyglądające jak słupki wykresu.
Mam w tabeli Excela dane dotyczące liczby dniówek, przepracowanych w poszczególne miesiące ostatnich dziewięciu lat. Muszę zwizualizować te dane tak, aby było widać, kiedy jest duże obłożenie pracą (dużo przepracowanych dniówek), a kiedy jest na tyle mało zleceń, że można sobie zrobić urlop. Nie chcę robić wykresu do tej tabeli, bo wykres w tym przypadku może wyjść nieczytelnie. Rozwiązaniem jest formatowanie warunkowe Skale kolorów.
W CorelDRAW można łączyć pola tekstowe bardzo podobnie jak w programie MS Publisher (albo też w Adobe InDesign i w kilku innych programach). Inne są jedynie ikonki i symbole przepełnienia, natomiast idea jest taka sama.
Pola tekstowe tworzy się w CorelDRAW narzędziem Tekst (klawisz funkcyjny F8). Na obrazku poniżej widać narysowane dwa puste pole tekstowe. Aktywne jest lewe pole tekstowe – to widać po jego obramowaniu.
Istotą praktycznie wszystkich programów do składu publikacji jest „trzymanie” treści w polach tekstowych i możliwość łączenia tychże pól tekstowych w łańcuchy.
Niniejszy artykuł pokazuje, czym różni się normalne pole tekstowe w MS Publisher od pola przepełnionego oraz jak połączyć ze sobą dwa różne pola w jeden wątek.
Mój kolega, Dariusz Kolasa, napisał kiedyś w VBA fajną funkcję, która kwotę wpisaną cyframi np. 25 300,50 zł, jest w stanie wyświetlić w arkuszu słownie czyli: dwadzieścia pięć tysięcy trzysta złotych pięćdziesiąt groszy.
Nie wnikam w zawiłości programistyczne tej funkcji, chociaż można się na niej wiele nauczyć – w tym tekście pokazuję: jak można tę funkcję ściągnąć, wgrać do swojego Excela i używać. Nawet jeśli się nie ma pojęcia o VBA. 🙂
Excela można użyć do sygnalizowania formatowaniem komórek różnych „stanów alarmowych”, czyli przekroczeń granicznych wartości, progów podatkowych lub dat.
W tym tekście pokazuję, jak to zrobić za pomocą formuły, użytej w formatowaniu warunkowym. Dzięki niej będę mógł sformatować puste komórki na podstawie wartości, które są wpisane do sąsiednich komórek.
W poniższym ćwiczeniu wykonamy niewielką tabelkę, która będzie nam pokazywała bieżącą datę i będzie nas informowała o liczbie dni pozostałych do świąt Bożego Narodzenia (w warunkach biurowego poligonu zamiast daty pierwszego dnia świąt można będzie użyć daty zakończenia projektu lub jakiejkolwiek innej granicznej daty).
W programie MS Publisher składam czterostronicową publikację. Na każdej ze stron umieszczam odpowiednie pola tekstowe, elementy graficzne i tabele. Ale na każdej ze stron chciałbym również umieścić ten sam półprzejrzysty obrazek, który będzie znakiem wodnym. Jak to zrobić bez wstawiania grafiki na każdej stronie osobno? Rozwiązaniem jest wykorzystanie stron wzorcowych, do których wejść można przez przycisk Strona wzorcowa, znajdujący się na wstążce Widok.
Załóżmy, że chcemy kupić samochód o wartości 120 tysięcy złotych. Nie mamy gotówki na ten zakup, więc zwracamy się do banku z prośbą o kredyt. Bank sprawdza naszą zdolność kredytową, a następnie proponuje nam kredyt o stałym rocznym oprocentowaniu 10% i pięcioletnim okresie spłacania. Raty będziemy płacili „z dołu”, do końca każdego miesiąca. Zanim podejmiemy decyzję – chcemy w Excelu sprawdzić, jaka będzie wysokość miesięcznej raty. I czy jesteśmy w stanie takie raty płacić.